Umiejętność kodowania i programowania jest jedną z podstawowych kompetencji XXI wieku, a technologie komputerowe odgrywają coraz większe znaczenie w życiu każdego człowieka. W podstawie programowej kodowanie odgrywa istotną rolę. Dlatego też staje się umiejętnością, która pozwoli dzieciom na odnalezienie się w nowej rzeczywistości. Naukę programowania powinno zacząć się już od najmłodszych lat, kiedy to dziecko wykazuje największą ciekawość świata, jest spragnione odkrywania, doświadczania, zmieniania i budowania. Aby młodzi ludzie z powodzeniem kodowali, muszą zacząć uczyć się krytycznego myślenia i pozytywnego „kombinowania” jak najwcześniej. Wczesne wprowadzenie nauki programowania daje dzieciom szansę na zdobywanie kompetencji przyszłości.
Cele innowacji:
Cel główny: Wprowadzenie dzieci w świat kodowania i programowania.
Cele szczegółowe:
-
rozwijanie wiedzy o świecie poprzez propagowanie zainteresowań związanych z programowaniem i kodowaniem
-
rozwijanie logicznego algorytmicznego myślenia, zadaniowego podejścia do stawianych problemów, kreatywności, umiejętności matematycznych poprzez gry i zabawy logiczne wprowadzające do programowania,
-
kształtowanie umiejętności pracy w zespołach, szukania kompromisów, optymalnych rozwiązań.
-
rozwijanie myślenia nieszablonowego, jednocześnie dostrzeganie pewnych zasad, schematów i prawidłowości.
-
stopniowe i odpowiedzialne wprowadzanie dzieci w cyfrowy świat, świadome, czynne i twórcze korzystanie z nowoczesnych technologii.
-
zapewnienie dzieciom lepszych szans edukacyjnych poprzez wspieranie ich ciekawości.
-
rozwój manualny oraz wzrokowo-ruchowy, zwłaszcza motoryka mała,
-
budowanie wiary we własne możliwości i poczucia własnej wartości,
-
przygotowanie do edukacji szkolnej (umiejętności matematyczne, podstawy pisania, czytania),
-
rozbudzanie inwencji twórczej i kreatywności.