Umiejętność kodowania i programowania jest jedną z podstawowych kompetencji XXI wieku, a technologie komputerowe odgrywają coraz większe znaczenie w życiu każdego człowieka. W podstawie programowej kodowanie odgrywa istotną rolę. Dlatego też staje się umiejętnością, która pozwoli dzieciom na odnalezienie się w nowej rzeczywistości.  Naukę programowania powinno zacząć się już od najmłodszych lat, kiedy to dziecko wykazuje największą ciekawość świata, jest spragnione odkrywania, doświadczania, zmieniania i budowania. Aby młodzi ludzie z powodzeniem kodowali, muszą zacząć uczyć się krytycznego myślenia i pozytywnego „kombinowania” jak najwcześniej. Wczesne wprowadzenie nauki programowania daje dzieciom szansę na zdobywanie kompetencji przyszłości.

Cele innowacji:

Cel główny: Wprowadzenie dzieci w świat kodowania i programowania.

Cele szczegółowe:

  • rozwijanie wiedzy o świecie poprzez propagowanie zainteresowań związanych z programowaniem i kodowaniem

  • rozwijanie logicznego algorytmicznego myślenia, zadaniowego podejścia do stawianych problemów, kreatywności, umiejętności matematycznych poprzez gry i zabawy logiczne wprowadzające do programowania,

  • kształtowanie umiejętności pracy w zespołach, szukania kompromisów, optymalnych rozwiązań.

  • rozwijanie myślenia nieszablonowego, jednocześnie dostrzeganie pewnych zasad, schematów i prawidłowości.

  • stopniowe i odpowiedzialne wprowadzanie dzieci w cyfrowy świat, świadome, czynne i twórcze korzystanie z nowoczesnych technologii.

  • zapewnienie dzieciom lepszych szans edukacyjnych poprzez wspieranie ich ciekawości.

  • rozwój manualny oraz wzrokowo-ruchowy, zwłaszcza motoryka mała,

  • budowanie wiary we własne możliwości i poczucia własnej wartości,

  • przygotowanie do edukacji szkolnej (umiejętności matematyczne, podstawy pisania, czytania),

  • rozbudzanie inwencji twórczej i kreatywności.