
Podsumowanie projektu edukacyjnego ,, Kreatywny przedszkolak’’
W roku szkolnym 2019/2020 grupy: ,,Motylki’’ i ,,Kwiatuszki’’ w liczbie 37 dzieci razem, przystąpiły do realizacji ogólnopolskiego projektu edukacyjnego,, Kreatywny przedszkolak’’.
Projekt realizowany był w dniach od 01.10 2019 r. do 30.05.2020 r.
Nauczyciele biorący udział w realizacji w/w projektu: Monika Kmiecik, Iwona Kociniak, Anna Kowalska.
Głównym celem tego projektu były kreatywne i twórcze działania nauczycieli z przedszkolakami oraz uruchamianie twórczości dzieci tak, by potrafiły zrobić ,, coś z niczego’’. Istotnym było, aby nauczyciele prowadzący zajęcia w ramach projektu, pokazywali dzieciom, iż można tworzyć piękne dzieła niekoniecznie kupując gotowe produkty.
Uczestnicząc w projekcie nauczyciele realizowali zajęcia tematyczne – minimum jedno w miesiącu. Jedynymi wytycznymi wykonywanych prac był ich temat oraz materiały z których mają być wykonane. Pozostałe działania mogły być dowolne, w pełni kreatywne i twórcze .
Harmonogram przeprowadzanych zajęć :
- Październik - Jesienne mandale.
- Listopad - Jesienny atlas liści ( każde dziecko).
- Grudzień - Ozdoba choinkowa wykonana z tkanin.
- Styczeń - Prezent dla babci i dziadka efektem kreatywnych warsztatów kulinarnych.
- Luty - Śnieżna Kraina – wykonanie z dziećmi makiety 3D.
- Marzec - Kreatywna pisanka.
- Kwiecień - Tworzymy przedszkolny ogród – sadzimy zioła oraz inne rośliny jadalne .
- Maj - Majowa łąka – wykonanie z dziećmi makiety 3D.
Ze względu na pandemię COVID-19, zajęcia z marca, z kwietnia i z maja odbywały się w ramach pracy zdalnej. Rodzice otrzymywali wszelkie wskazówki i wytyczne do realizacji z dziećmi danych prac. Efekty tych prac przekazywane były przez rodziców w formie zdjęć.
Podczas realizacji projektu dzieci uczyły się: planowania pracy, logicznego myślenia, kreatywności, obowiązkowości ( musiały pamiętać o gromadzeniu i przynoszeniu potrzebnych materiałów z domu). Doskonaliły motorykę małą , koncentrację i skupienie uwagi. Doskonała współpraca w grupie dawała oczekiwane efekty. Wykonane przez dzieci prac przynosiły im radość i satysfakcję. Po zakończeniu prac przedszkolaki chętnie i dokładnie porządkowały swoje miejsca pracy. Wykonane przez dzieci prace znajdowały swoje miejsce na wystawach, bądź cieszyły domowników.