
Rozwijamy kompetencje matematyczne
Jednym z kierunków realizacji polityki oświatowej państwa w roku szkolnym 2019/2020 jest rozwijanie kompetencji matematycznych uczniów. Wychodząc temu naprzeciw, w naszym przedszkolu podejmujemy działania majęce na celu zdobywanie doświadczeń matematycznych. Przypominamy, że wiek przedszkolny jest szczególnym okresem w rozwoju dziecka ze względu na sposób, w jaki ujmuje ono rzeczywistość. Odbywa się to głównie przez swobodne zdobywanie doświadczenia i mimowolne uczenie się. Następuje w tym okresie znaczny postęp w rozwoju umysłowym dziecka. Z tego powodu właśnie przedszkole odgrywa znaczącą rolę w nabywaniu kompetencji matematycznych przez dzieci, ponieważ edukacja matematyczna w przedszkolu ma przygotować dzieci do posługiwania się pewnymi pojęciami matematycznymi, do zrozumienia których dochodzą poprzez samodzielne działanie.
Jednym ze sposobów rozwijania kompetencji matematycznych jest kodowanie. Dzięki zadaniom z kodowania nauka matematyki, staje się prosta, kolorowa i interesująca, poznawana w zabawie i w działaniu przekształca się w przygodę. Zabawy z kubeczkami na macie służą do zorganizowania różnego rodzaju aktywności: memory, sudoku, a także do tworzenia kodów z warunkami, algorytmów. Dzięki zabawom z kodowania rozwijamy kreatywne i logiczne myślenie, ćwiczymy samodzielność dzieci, poszerzamy wyobraźnię, przygotowujemy do nauki programowania.